Pojdi na glavno vsebino
Vodenje | Jure Habbe

Franci Pliberšek, MIK Celje: Dober direktor ne ostaja zaprt med stenami svoje pisarne

Franci Pliberšek, lastnik in generalni direktor podjetja MIK Celje, je podjetnik, predavatelj, vizionar ter tudi dinamičen in zanimiv sogovornik.

Povedal bi lahko, kako so se v začetku letošnjega leta z ekipo sodelavcev povzpeli na Kilimanjaro, 5.895 m visoko goro v Tanzaniji. In bili najbolj veseli, da so se vsi srečno vrnili domov. Prav tako bi lahko opisal, kako sta z nekdanjo sodelavko napisala knjigo Vsemogočni v ogledalu, ki jo je publicistka Manca Košir označila za slovensko pričevanje o zakonu za uspeh, primerljivo svetovni uspešnici The Secret. Ali pa bi pojasnil, da onesnažen zrak v prostorih povzroči več pljučnega raka kot kajenje.

Vendar sva tokrat govorila o kadrovanju in vodenju.

Novembra lani ste objavil, da iščete dva talentirana kandidata s trženjskimi ali vodstvenimi izkušnjami za mentorski program. Kakšna sta bila odziv in kakovost kandidatov, glede na to, da poziv deluje dokaj strogo in je bilo treba prijavo oddati kot video predstavitev?

Odziv na naše MIKavno karierno mentorstvo je bil dober. Pogoje smo namenoma postavili na višji nivo, da smo pritegnili le najbolj resne in dovolj motivirane kandidate. Takšne, ki se ne bojijo novih izzivov ter so pripravljeni trdo delati in se učiti, da bi bili kar se da uspešni. Tako na lastni karierni poti, kot tudi v našem podjetju. MIK Celje je ves čas odprt in naravnan v zaposlovanje mladih sodelavcev, v katere vlagamo naše znanje in jim pomagamo, da se razvijejo v kakovosten in suveren kader.

Kot je razvidno, gre za bodoči vodstveni položaj v vašem podjetju. Katere so ključne osebnostne lastnosti in veščine, ki jih pričakujete pri kandidatu, da bi ga sprejeli v takšen program?

Ključne osebnostne veščine, ki jih iščemo, so visoka motiviranost za delo, suverenost, lastno razmišljanje izven okvirjev ter stalna pripravljenost za iskanje novih pristopov in rešitev za še izboljšano delo in še boljše poslovne rezultate.

Iz objave je razvidno, da v podjetju uvajate nov model kariernega mentorstva, ki traja dve leti. Za kakšen model gre in kakšna je njegova vsebina?

Namen Kariernega mentorstva je mladim in perspektivnim ponuditi ustvarjalen poslovni prostor, v katerem se bodo lahko karierno razvili kot posamezniki in kot del MIKovega tima. Kandidatu bo za mentorstvo ves čas na razpolago naše vodstvo. Pomembno je, da spozna vse procese dela v podjetju in to znanje uporabi pri svojem delu, v katerem se bodo povezovali vsi oddelki.

Menimo, da je za oblikovanje zares kakovostnega kadra potrebno vsaj dve leti, da se vzpostavijo vse kemije in povezave znotraj podjetja in osvoji znanje o vseh delovnih procesih. Šele, ko pozna delovanje podjetja v dno duše in njegove biti, lahko postane resnično kakovosten vodja tima svojega področja, ki dopolnjuje celoto MIK tima.

Vezano na kadrovanje nasploh v podjetju uporabljate poseben način, ki poteka v več fazah.

Pri vsakem razpisu najprej poteka izbiranje kandidatov za uvodne razgovore, kjer jim predstavimo naše podjetje in način dela. Na marsikaterem obrazu se že takrat prepozna kandidate, ki bodo na koncu v ožjem izboru. Na uvodnem razgovoru poleg svoje predstavitve izpolnijo tudi naše zaposlitvene formularje, ki temeljijo na psihološko zasnovanih vprašalnikih, na katere kandidati odgovarjajo intuitivno. Iz odgovorov se da lepo izpeljati osebnostni in profesionalni profil posameznega kandidata.

Ko je kandidat izbran, da se pridruži MIKovi družini, se začne uvajanje v delo na njegovem področju. Pomemben del je seznanitev z vsemi področji dela in oddelki ter vsemi fazami delovnih procesov v našem podjetju. Verjamem, da so le zaposleni, ki so izobraženi o celoviti sliki naše dejavnosti, kvalitetni sodelavci. In prav tako verjamem, da brez tako osvojenega znanja ne morejo dovolj kakovostno opravljati dela znotraj velikega podjetja kot je MIK Celje.

Ste uspešen gospodarstvenik, kar je neločljivo povezano z vodenjem. Katere so vaše ključne vrednote pri vodenju, s katerimi dosegate svoje poslovne uspehe?

Pri vodenju se vedno ravnam po načelih ZKP (Zdrave Kmečke Pameti). Poslujem preudarno, vendar je velikokrat potrebno sprejeti določena tveganja, ki prinesejo končni uspeh. Bistven mi je tudi stik z mojimi zaposlenimi. Sem direktor, ki ga boste našli tako v tehničnem sektorju, kot v prodaji, proizvodnji, skladišču in na terenu. Verjamem, da je dober direktor tisti, ki ne ostaja zaprt med štirimi stenami svoje pisarne.

Po drugi strani pa je zagotovo zanimivo tudi mnenje, katere so najbolj pogoste napake pri vodenju, ki jih opažate pri svojih kolegih, torej direktorjih drugih podjetij?

Menim, da je lahko usodna napaka izguba stika s svojimi zaposlenimi. Ko enkrat podjetje preide iz majhnega v veliko, se direktorji večkrat morda izgubimo v papirologijah in velikih projektih ter pozabimo na tiste, ki so nam pomagali zgraditi podjetje, svoje zaposlene. Zato sem si obljubil, da bom v podjetje vedno vpet na enak način, kot ko smo bili na začetku le trije in zdaj, ko nas je že več kot 180. Ostajam povezan s svojimi zaposlenimi. To je tisto, kar nas ohranja in žene naprej.

V najinem pogovoru ste dejal, da ljudi berete z obraza. Gre za prirojeno sposobnost in občutek, ali uporabljate kakšno posebno metodo?

Intuicija je velika prednost v poslu, občutek za ljudi, za energije, ki jih oddajajo, me je vedno spremljal, z izkušnjami se le še bolj izostri. Zanimajo pa me tudi različni znanstveni pristopi in psihološke teorije, tudi ta, ki se orientira po obraznih potezah in mimiki.

Ko sva se poslavljala, ste omenil, da v svoji pisarni nimate računalnika, kar ima v današnjem digitaliziranem poslovnem okolju najbrž svoje prednosti in slabosti?

Vse, kar moram opraviti, naredim preko telefona in tabličnega računalnika. V dobi sodobnih tehnologij in glede na dejstvo, da sem več na terenu in med svojimi zaposlenimi kot v svoji pisarni, mi ti dve tehnologiji povsem ustrezata in omogočata delo od povsod.

Če imate v zvezi z obravanimi temami vprašanje, potrebujete pomoč, ali želite deliti svoje mnenje, nato to lahko sporočite.

Povejte naprej:

n
t

Preberite še

Dušan Olaj, Duol: Kdor nič ne proda, ima težave z izdelkom in ne z Linkedinom
Trženje
Dušan Olaj, Duol: Kdor nič ne proda, ima težave z izdelkom in ne z Linkedinom
Praktične izkušnje uspešnega slovenskega gospodarstvenika z uporabo Linkedina na svetovnem trgu.
Teambuilding: Draga zabava za zaposlene ali učinkovito orodje vodenja?
Orodja
Teambuilding: Draga zabava za zaposlene ali učinkovito orodje vodenja?
Timski dogodki so lahko učinkovito orodje vodenja, če imamo jasen cilj in jih uporabimo na pravilen način.
Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...