Pojdi na glavno vsebino
Trženje | Mojca Černelč Koprivnikar

Mojca Černelč Koprivnikar: Devet lastnosti poslovnih dogodkov, ki povečujejo naše bogastvo

Ljudje smo že tisočletja in tudi danes predvsem socialna bitja, ne glede na vso digitalizacijo in elektronske pripomočke. Radi se družimo in povezujemo ter to celo potrebujemo. Še zlasti, ko iščemo pomoč za svojo težavo, občutek varnosti, ali podporo ob spremembah, ki se nam dogajajo.

Tako smo se lahko z opazovanjem in posnemanjem učili drug od drugega, se podpirali in preživeli. In spremembe, ki vplivajo na naša življenja in poslovanje se na začetku 21. stoletja ob vseh novih tehnologijah, globalizaciji, digitalizaciji in poplavi informacij dogajajo z bliskovito naglico.

Eden od načinov, s katerimi lažje sledimo tempu sodobnega življenja in dela, so tudi različni dogodki.

Kljub digitalizaciji se namreč število poslovnih in strokovnih dogodkov v svetu nenehno povečuje. Po podatkih iz poročila mednarodne kongresne zveze ICCA za leto 2017 se je na primer število mednarodnih konferenc v zadnjih petdesetih letih vsakih deset let podvojilo.

Dogodek je vedno skupna doživljajska izkušnja

Dogodki, ne glede, ali gre za poslovne konference, strokovne delavnice, ali za umetniške dogodke, kot so koncerti, gledališke predstave, ali zasebna praznovanja, nagovarjajo in sprožijo vsa naša čutila. Hkrati prebujajo čustva, celostno aktivirajo desno in levo polovico možganov ter nas skozi skupno izkušnjo povezujejo. Zakaj je to pomembno?

»AHA trenutek« dogodka: željena sprememba

Iz mojih več kot petnajstih let izkušenj s kreacijo in izvedbo številnih poslovnih in izobraževalnih dogodkov ter vodenjem omizij različnih strokovnjakov, vsakič znova opažam skrito moč dogodkov in zamujene priložnosti: da se nas lahko dotaknejo in zato spreminjajo. Sprožijo AHA trenutek. Vendar tega večina govorcev ne izkoristi v zadostni meri.

In vendar, ali ni prav sprememba v stranki pogoj za uspešno prodajo, saj zanjo potrebujemo spremembo v mišljenju in njenem dosedanjem delovanju. Dogodki imajo to moč sprožilca, da se potencialna stranka sploh začne zavedati problema, ki ga ima. Ali, če se problema že zaveda, da obstaja rešitev in da jo potrebuje. Kot tudi, da ji prav mi pri tem lahko pomagamo. Dogodki imajo torej moč, da naše potencialne stranke spodbudijo k novi, ali drugačni akciji, kot jo počnejo doslej.

Dogodek je zato vedno priložnost za doživetje in spremembo stališč, prepričanj, zavedanja ter sprožitev ukrepanja udeleženca.

Dogodki kot najboljše marketinško orodje

Tako lahko postanejo dogodki naše najboljše marketinško orodje in sijajna priložnost, da z lahkoto dosegamo oboje. Hkrati nagovarjamo številne potencialne stranke ter z njimi ustvarjamo zaupnost in domačnost, saj aktiviramo tudi njihovo čustveno plat, če smo to načrtovali, ali ne.

Interaktivnost in obojestranski odnos z udeleženci

Prav tako bi opozorila še na eno priložnost dogodka, ker opažam, da pogosto ostane neizkoriščena. To je vzpostavitev interaktivnega, obojestranskega odnosa z udeleženci, ki je dragocena priložnost za pridobivanje njihove povratne iskrene informacije in odziva. In nato možnost, da svoj izdelek ali storitev še izboljšamo in strankam še bolje pomagamo.

Dogodki so učinkoviti

Zakaj bi tratili čas za številne sestanke, če lahko na dogodku učinkovito nagovorimo številne obstoječe in potencialne nove stranke? Tudi mnogo bolj uspešno se učimo, če ob tem aktiviramo več svojih čutil in skozi odnos sprožimo čustva. Če naša potencialna stranka nekje sedi sama in zgolj prebira naše promocijsko gradivo, to zagotovo dosežemo mnogo težje.

Povezave s strankami

Dogodki so tako eden najboljših načinov za povezave z obstoječimi in potencialnimi novimi strankami. Ne glede, ali gre za profesionalne ali zasebne odnose, so vedno spodbujeni s skupno izkušnjo, ki je lahko navdušujoča, ali pa nas pusti hladne. To je v veliki meri odvisno od organizatorja dogodka oz. govorca in njegove priprave. Prav vsak dogodek pa zagotovo ima potencial, da podpira izgradnjo naših poslovnih povezav.

Zaupnost

Prednost dogodkov je tudi, da lahko predstavijo naše izdelke in storitve na mnogo bolj zaupen in prijeten način.

Štirje darovi poslovnih dogodkov

Dogodki nas torej povezujejo, izobražujejo, navdihujejo oz. inspirirajo in podpirajo naše poslovne cilje.

Zakaj dogodki povečujejo naše »bogastvo«?

Naše bogastvo je sestavljeno iz tega, kako nas navdihuje, kar počnemo, kako vplivamo na življenja in poslovanja drugih, ter kakšen je pri tem naš zaslužek. Naše bogastvo je zato pogojeno s količino ali številom oseb, ki jih nagovarjamo, in z zaupnostjo oz. domačnostjo, ki jo z njimi ustvarjamo.

Ko se ljudje povezujemo med sabo, se hkrati povezujemo tudi poslovno. In ko se stranke povezujejo z našim poslom, takrat kupijo.

Dogodek mora imeti jasen cilj

Če želimo čim bolje izkoristiti potencial dogodka, se moramo že pri načrtovanju nanj dobro pripraviti. Ne glede, ali gre za lastni dvodnevni dogodek, gostovanje na že organiziranem dogodku, ali zgolj udeležbo na nekem dogodku. In pri tem je ključno vprašanje, kaj želimo na dogodku doseči.

Hkrati pa si dovolimo pogumno nabiranje izkušenj in vsakič pojdimo korak dlje iz varne cone udobja pri ustvarjanju odnosa in skupnosti s svojimi udeleženci. Čeprav naš dogodek, nastop, ali načrtno mreženje niso zmeraj popolni.

Kajti, kot bi dejali modreci: »Vaja dela mojstra in mojster dela vajo«.

O avtorici:

Mojca Černelč Koprivnikar je direktorica podjetja Prosperia in moderatorka dogodkov, ki ambicioznim organizacijam in posameznikom pomaga pri kreaciji, izvedbi in moderiranju poslovnih dogodkov in nastopov z značajem, ki ustvarjajo dodano vrednost za udeležence.

Povejte naprej:

n
t

Preberite še

Dušan Olaj, Duol: Kdor nič ne proda, ima težave z izdelkom in ne z Linkedinom
Trženje
Dušan Olaj, Duol: Kdor nič ne proda, ima težave z izdelkom in ne z Linkedinom
Praktične izkušnje uspešnega slovenskega gospodarstvenika z uporabo Linkedina na svetovnem trgu.
Mark Pleško, Cosylab: Naš prodajni pristop imenujemo ¨Scare&Care¨...
Prodaja
Mark Pleško, Cosylab: Naš prodajni pristop imenujemo ¨Scare&Care¨...
Duhoviti in uporabni nasveti uspešnega podjetnika, ki delujejo na vseh področjih prodaje poslovnim kupcem.
Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...