Pojdi na glavno vsebino
Kadri in izobraževanje | Jure Habbe

Dr.Franc Gider: Pri svetovanju ne gre samo za znanje, temveč predvsem za energijo, ki pripomore k spremembi

Ko sva se spoznala, ste se predstavili kot poslovni zaupnik in moram priznati, da sem v tridesetih letih poslovne prakse ta izraz slišal prvič. Kaj torej pomeni poslovni zaupnik?

Poslovni zaupnik je nekdo, ki obravnava posel in poslovneže celostno in nepristransko. Biti mora izkušen in zaupanja vreden. Poslovnežem lahko pomaga pri reševanju raznih dilem, pri razvoju novih idej, pri uvajanju novitet in podobno. Skratka pri razjasnitvi in premagovanju izzivov na poslovnem in osebnem področju. Poslovni zaupnik ni vseved, ki ima odgovor na vsako vprašanje in nasvet za vsak izziv. Gre za zrelega človeka, ki predvsem zna in je pripravljen poslušati, ki je pripravljen razumeti svojo stranko in se je sposoben postaviti v njeno kožo. Na ta način lahko poda nepristransko in neodvisno mnenje, na osnovi katerega se lahko stranka odloča. Včasih mora poslovni zaupnik tudi spodbujati svojo stranko in ji dajati iskreno podporo za določene aktivnosti. Poslovni zaupnik ne more biti nekdo, ki je na vikend tečaju dobil naziv »certificirani coach«. Sam imam več kot 20 let izkušenj v poslovnem svetovanju, bil pa sem tudi direktor organizacije z več kot 40 sodelavci. 

Kaj vas je spodbudilo, da ste postali poslovni zaupnik?

Na področju poslovnega svetovanja delujem že več kot 20 let in v svoji svetovalni praksi sem imel opravka z več kot tisoč managerji in podjetniki. Opazoval sem jih in prepoznaval tipične vzorce, po katerih delujejo. Tako kot vsi ljudje imajo tudi managerji in podjetniki svoje izzive, o katerih pa se ne želijo (ali pa nočejo oziroma ne upajo) odkrito pogovarjati. Ugotovil sem tudi, da si večinoma želijo sprememb, vendar ne vedo čisto točno, kako jih doseči. Včasih pa zanje nimajo dovolj poguma. K razmišljanju o tem, da bi postal poslovni zaupnik, me je spodbudil telefonski pogovor z nekim direktorjem, ki se je hotel z mano sestati. Povedal mi je, da ima določene teme, o katerih ne more govoriti z lastniki, prav tako jih ne more izpostavljati pred podrejenimi, žena pa se je že naveličala stalnega »jamranja« o službenim zadevah. Iskal je nekoga, s komer bi se lahko občasno dobil in odkrito pogovarjal.  

Kdo so največkrat vaše stranke in s kakšnimi težavami se običajno srečujejo?

Najbolj pogosti so podjetniki in managerji. Njihovi izzivi so običajno povezani z medosebnimi odnosi (lahko znotraj organizacije ali širše). Izzivi so lahko tudi na področju organizacije in s tem povezanimi medosebnimi relacijami. Vsi dobro vemo, da razni standardi, metode, pravilniki ali okvirčki na papirju (ali sofisticiranem programskem orodju) izgledajo super, vendar redko delujejo v praksi. Vedno se za temi členi, okvirčki in puščicami skrivajo ljudje s svojimi specifikami, ki jih je potrebno upoštevati. V managementu delovanje po principu copy/paste ne deluje dobro. Vsaka organizacija je namreč specifična in treba je najti rešitve, ki bodo delovale prav v tej organizaciji. 

Kako jim lahko pomagate?

Včasih pomaga odkriti pogovor, včasih zastavljeno »neumno vprašanje,« včasih izkušnje iz drugih organizacij, včasih konkreten nasvet, včasih spodbuda, včasih pa samo poslušanje. Odvisno od situacije in relacije, ki se vzpostavi med menoj in stranko. 

Po lastnih izkušnjah na prodajnem področju bi rekel, da v našem poslovnem okolju nismo pretirano naklonjeni svetovalni pomoči, temveč zadeve raje rešujemo sami ali pa jih sploh ne. Kakšne so vaše izkušnje in koliko si v resnici pustimo svetovati?

Tudi sam se soočam s podobnim izzivom. Verjetno poznate ljudi, ki hujšajo s pomočjo brezplačnih nasvetov, ki jih dobijo na spletu. Takšni projekti se ponavadi končajo tako, da ljudje nekaj časa sledijo eni doktrini, ko pa ugotovijo, da jim ta ni prinesla želenega rezultata, se lotijo druge,... In na spletu boste lahko našli poplavo čudežnih formul, ki vas bodo korak za korakom pripeljale do uspeha.

Večinoma gre za korake, ki so znanstveno in logično postavljeni tako, da bi morali prinesti uspeh. Ampak zakaj uspeha ni? Ker se ljudje niso pripravljeni spreminjati. Pri hujšanju ne gre toliko za drastične diete in treninge, ki na kratki rok prinesejo uspeh, ampak za dolgotrajno spremembo načina življenja, ki za sabo potegne prehrano, vadbo in način razmišljanja. In to lahko dosežemo samo s pomočjo nekoga, ki ima izkušnje in je podoben proces že doživel. Ne gre torej za algoritem umetne inteligence, ki ima odgovor na vsako naše vprašanje, ampak za živega človeka, ki predvsem s svojo energijo pripomore k naši spremembi.  

Sam sem opremljal že nekaj stanovanj z idejami, ki sem jih pobral prek spleta, revij, katalogov in obiskov Ikee. Stanovanja so bila v redu, vendar nobeno ni predstavljalo vrhunskega dosežka. Pri stanovanju, ki ga trenutno opremljam, sem se odločil, da bom sodeloval s kolegom arhitektom od začetka do konca. Že na začetku procesa sem ugotovil, da pot ne bo lahka, bo pa končni rezultat toliko boljši. Arhitekti imajo vsakodnevno opravka z urejanjem stanovanj, običajni smrtniki pa se tega lotimo nekajkrat v življenju (nekateri celo samo enkrat). In njihove izkušnje nam lahko pridejo še kako prav. Ugotovil sem, da smo pri stanovanju z eno samo prestavitvijo stene za pol metra dosegli popolnoma drugačno doživetje prostora in bivanja. Stanovanje je dobilo popolnoma drugo energijo in verjamem, da bo to vplivalo tudi na kvaliteto bivanja v njem. Sam sem si dejal, da je samo ta »enostaven« nasvet arhitekta povrnil celotno investicijo v njegovo svetovanje... 

Nekje sem zasledil podatek, da je področje poslovnega svetovanja v ZDA razvito dvajsetkrat bolj in v EU desetkrat bolj kot v Sloveniji. To dejansko potrjuje trditev, da Slovenci neradi najemamo svetovalce. Velikokrat se mi zgodi, da me pokličejo iz kakšne organizacije in hočejo eno predavanje na temo zavzetosti zaposlenih (mimogrede, takšne naloge prevzamem samo izjemoma). Po delavnici pričakujejo, da se bo stanje v hipu spremenilo. To se seveda ne zgodi, zato pokličejo drugega svetovalca, ki bo izvedel novo delavnico na isto temo. In postopek ponavljajo tako dolgo, dokler ne obupajo. Takšno početje se mi zdi nesmiselno. Lahko bi celo rekel, da gre za zapravljanje časa in denarja. Zato že v začetku svojim strankam svetujem delo na daljši rok s svetovalcem, ki mu zaupajo. Pri tem ne gre samo za znanje, ki ga ta človek lahko posreduje udeležencem delavnic. Gre predvsem za energijo, ki jo zunanji svetovalec prispeva. In prav ta energija je tisti odločilni dejavnik, ki lahko prinese spremembe na daljši rok. 

Iz lastnih izkušenj lahko povem, da sem že od malih nog rad bral knjige iz področja osebnostne rasti. Večinoma so mi bile vsebine jasne, zanimive in sem se z njimi strinjal. Vendar sem kljub temu pred približno 15 leti doživel čustveni in zdravstveni kolaps. Alergije, ki jih uradna medicina ni znala pojasniti (kaj šele ozdraviti), so bile samo zunanji odraz mojega notranjega stanja. To me je spodbudilo, da sem se podal na novo pot osebne rasti pod vodstvom duhovne mojstrice. Od takrat opažam, da so se v mojem življenju začenjale dogajate prave spremembe. To, da zadnjih 14 let nimam alergij in nisem pojedel niti ene tablete, je samo eden od rezultatov, ki mi jih je prineslo takšno učenje. Gre za popolnoma drugačen nivo, kot je branje knjig na mentalnem nivoju. Mojstrica mi je s svojo energijo pomagala priti do določenih spoznanj v srcu in duši. In to je tista ključna stvar, ki je prinesla spremembo tudi navzven.

Kaj bi priporočili ljudem, ki se ukvarjajo s posli in se znajdejo v situaciji, iz katere sami ne vidijo izhoda?

Priporočil bi jim, da razmislijo o dveh stavkih, ki veljata v svetu duhovnosti za nekakšna aksioma. Prvi stavek je: »Vse se nam zgodi z nekim dobrim namenom.« Drugi stavek pa se glasi: »Ne verjemi svojemu umu, ker ti podaja subjektivno enostransko sliko.« Prav tako bi jim priporočil, da ne sprejemajo ad hoc odločitev. Do takšnih odločitev velikokrat pride zaradi negativnih čustev, ki jih spodbudijo na videz brezizhodne situacije. V takšnih primerih je modro poiskati osebo, s katero se lahko odkrito pogovorijo. Gre torej za osebo, ki v situacijo ni čustveno vpletena in bo lahko podala bolj neobremenjen pogled na nastalo situacijo. Prepričan sem, da lahko vsako situacijo (pa čeprav izgleda še tako brezupna) izkoristimo sebi v prid. Če ne drugega, se lahko iz nje kaj naučimo. To pomeni, da nam takšne situacije pomagajo pri osebni in duhovni rasti.

Dr. Franc Gider je poslovni zaupanik in specialist za obvladovanje stresa, ki mu lahko pišete na naslov franc.gider@bizinaizi.si ali ga pokličete na številko 031 313 032.

Povejte naprej:

n
t

Preberite še

Vodenje prodaje kot coaching, namesto potuhe ali prisile
Vodenje
Vodenje prodaje kot coaching, namesto potuhe ali prisile
Rešitev za doseganje in preseganje pričakovane prodaje nista potuha ali prisila, temveč učinkovito vodenje, pri katerem uporabljamo zlasti tri preizkušene pristope.
Ali pri vodenju prodaje potrebujete osebnega svetovalca in zakaj ni s tem nič narobe?
Kadri in izobraževanje
Ali pri vodenju prodaje potrebujete osebnega svetovalca in zakaj ni s tem nič narobe?
Poslovno okolje, kupci in zaposleni se spreminjajo hitreje, kot jim vodilni v prodaji včasih uspemo slediti.
Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...