Pojdi na glavno vsebino
Orodja | Jure Habbe

Kaj je klepetalni robot (Chatbot) in kako nam pomaga povečati prodajo?

Eden od vodilnih trendov na področju digitalnega marketinga so okenca, ki se nam na spletnih straneh običajno pojavijo ob strani ali spodaj. 

To so t. i. klepetalni roboti (ang. Chatbot) ali digitalni pomočniki, ki so namenjeni podpori pri prodaji in uporabi aplikacij. 

In čeprav se nam morda zdijo zgolj preprost dodatek na spletnih straneh, se v njihovem delovanju skriva veliko znanja in redki delujejo zares učinkovito. 

Zato naj pojasnimo, kaj so klepetalni roboti, kako jih lahko uporabljamo in kako nam pomagajo povečati prodajo.

Kaj je klepetalni robot? 

Nakupi poslovnih kupcev in potrošnikov se pogosto začnejo na spletu. V spletni iskalnik, kot je Google, vpišejo ključne besede in obiščejo nekaj spletnih strani, ki jih ponudi kot zadetke.

Vendar današnji kupci spletne strani pregledujejo drugače, kot so jih v preteklosti.

Predvsem so bistveno manj potrpežljivi, in če iskane vsebine ne najdejo dovolj hitro, spletno stran zapustijo ter odidejo raziskovat – in kupovat – drugam.

In pri tem nam pomagajo klepetalni roboti.

Klepetalni robot je programska oprema, ki je prednostno namenjena učinkovitejši komunikaciji z obiskovalci prodajnih in neprodajnih spletnih strani, da lažje in hitreje najdejo iskane vsebine ter opravijo nakup.

Kako lahko klepetalne robote uporabljamo?

Klepetalni roboti imajo lahko različne vloge, ki se med seboj dopolnjujejo.

Informator. Klepetalni robot kot informator obiskovalcem posreduje podatke, kot so na primer odgovori na pogosta vprašanja (t. i. FAQ).

Vodnik in pomočnik. Poleg posredovanja informacij klepetalni robot obiskovalcu odpre določeno spletno stran ali izvede poljubno drugo akcijo, vezano na njegovo vprašanje.

Prodajni pomočnik. Deluje podobno kot prodajalec v trgovini, ki obiskovalca najprej vpraša, kaj želi in mu nato ponudi izbiro, ne da bi se obiskovalec obremenjeval z značilnostmi izdelka.

Pomočnik v aplikaciji. Klepetalni robot uporabnikom pomaga pri lažji uporabi različnih aplikacij, da se ukvarjajo z njihovo vsebino, namesto s klikanjem po obsežnih in zapletenih menijih. Če jih povežemo še z bazami podatkov, lahko iz vprašanj oblikujejo poizvedbe in uporabnikom posredujejo iskane podatke.

V računovodski aplikaciji lahko direktor digitalnemu pomočniku naroči različne preglede, kot je seznam dolžnikov ali zahtevnejše opravilo, kot je priprava vseh zapadlih računov, med katerimi nato samo še izbere in potrdi plačila.

Če klepetalne robote nadgradimo s prepoznavo in sintezo govora, pa se lahko uporabniki z njimi tudi pogovarjajo.

Kako nam klepetalni roboti pomagajo povečati prodajo?

Kot rečeno, so klepetalni roboti namenjeni učinkovitejši komunikaciji z obiskovalci spletnih strani.

To na prodajnih straneh pomeni, da obiskovalci lažje in hitreje najdejo iskane izdelke in storitve ter uspešno zaključijo obisk z nakupom ali drugim ustreznim dejanjem, kot je na primer posredovanje povpraševanja.

Pri tem nam lahko klepetalni roboti pomagajo najmanj na dva načina.

Prvi je povsem samostojna komunikacija z obiskovalci, ki deluje neprekinjeno vse dni v letu, podnevi in ponoči.

Druga možnost pa je tehnična in prodajna pomoč, ki se izmenjuje s pravimi svetovalci. To pomeni, da zahtevnejša vprašanja, na katera klepetalni robot ne zna odgovoriti sam, posreduje svetovalcu. Ko je njegova podpora zaključena, pa uporabnika ponovno preklopi na digitalnega pomočnika.

In kako ugotovimo, da potrebujemo klepetalnega robota?

Prvi in najpomembnejši znak so zagotovo pripombe kupcev, da se na spletnih straneh težko znajdejo.

Drug dejavnik je množica dejavnosti, izdelkov, storitev in rešitev, kar je na spletni strani težko pregledno.

Tretji kazalnik pa je povprečno trajanje obiska, kar beleži statistika spletnih strani. Če je ta krajši od pol minute, obiskovalci hitro zapustijo spletno stran, kar lahko pomeni, da imajo težave pri iskanju informacij, orientaciji na spletni strani ali razumevanju vsebine.

In v takšnih primerih je uvedba klepetalnega robota zagotovo primerna rešitev.

Članek je nastal v sodelovanju s podjetjem Amebis, d. o. o., kjer so vodilni strokovnjaki za klepetalne robote pri nas.

Če vas o obravnavani temi zanima več informacij, jim lahko pišete na naslov anton.romsak@amebis.si, ali jih pokličete na številko 01 83 11 035.

Povejte naprej:

n
t

Preberite še

5 digitalnih orodij, ki so uporabna za vsakega podjetnika in marketingaša
Orodja
5 digitalnih orodij, ki so uporabna za vsakega podjetnika in marketingaša
Preprosta in preizkušena orodja, ki jih že leta uporabljam za trženje izdelkov in storitev pri prodaji B2B.
Kaj moramo vedeti o digitalizaciji trženja in prodaje, da ne naredimo več škode kot koristi?
Vodenje
Kaj moramo vedeti o digitalizaciji trženja in prodaje, da ne naredimo več škode kot koristi?
Digitalizacija nam lahko pomaga povečati prodajo, če jo znamo pravilno uporabiti.
Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...