Pojdi na glavno vsebino
Kadri in izobraževanje | Jure Habbe

Kako naj razumemo, če nam kupci in poslovni partnerji govorijo, da nimajo časa?

Gre za enega od najbolj pogostih odzivov, ki jih slišimo od kupcev in poslovnih partnerjev.

Vendar pri tem ne gre za običajen odgovor. Kajti poleg vsebinske ima tudi svojo čustveno plat, na katero večina ne pomisli.

Kaj torej pomeni, če nam kupci in poslovni partnerji govorijo, da nimajo časa in kako to vpliva na medsebojne odnose?

Prvo – in vsaj zame najbolj pomembno – pravilo upravljanja časa je, da ga ima vsak toliko, kolikor si ga vzame, in za kar si ga vzame.

Se ne strinjate?

Recimo, da ravno zdaj zabrni telefon in prejmete sporočilo, da se je nekomu od bližnjih zgodilo nekaj, zaradi česar nujno potrebuje vašo pomoč. Boste dejali, da ste polno zasedeni, imate pomembne sestanke, morate izdelati važno ponudbo, in da nikakor nimate časa? Najbrž ne. Temveč boste zagotovo preložili vse druge obveznosti in takoj našli dovolj časa, da priskočite na pomoč.

Navedenega pravila se držim že desetletja, zato v tem smislu nikoli nikomur ne rečem, da nimam časa. Prvič, ker to ne drži. In drugič, ker je do sogovornika žaljivo.

Ali to pomeni, da vsem ustrežem? Seveda ne.

Vendar pojdimo po vrsti.

Zagotovo imamo vsi za obstoječe ali nove kupce tak ali drugačen predlog, na katerega nam odgovorijo, da nimajo časa. Prevedeno to pomeni, da se jim zadeva ne zdi dovolj pomembna in jih ne zanima, da bi se z njo ukvarjali. Kako si pri tem lahko pomagamo? Prvič, skušamo ugotoviti, kaj jih zanima in svoj predlog temu primerno preoblikujemo. In drugič, počakamo ter čez čas s podobnim predlogom poskusimo znova.

Za lažjo predstavo ponazorimo s primerom.

Recimo, da pripravimo skupinsko predstavitev svojih rešitev, na katero želimo povabiti ciljne kupce. Ko kupca pokličemo še po telefonu, nam odgovori, da nima časa, kar torej pomeni, da ga zadeva trenutno ne zanima. Po možnosti vprašamo, kaj je na obravnavanem področju njegov največji izziv. In če nam pove, omenimo, da bomo tudi o tem govorili na svoji predstavitvi. Kadar je vprašanje za kupca zares pomembno, bo morda našel čas in se nam pridružil. V nasprotnem primeru pa ga znova povabimo, ko imamo naslednjo podobno predstavitev.

Pri kupcih je pomanjkanje časa običajen odgovor, zaradi katerega se nima smisla obremenjevati. Temveč moramo predvsem raziskovati, katere potrebe, težave ali cilji so zanje dovolj pomembni, da so si ga pripravljeni vzeti in se z nami pogovarjati o možnih rešitvah.

Nekoliko drugačna pa je slika, ko gre za naše poslovne partnerje.

Tokrat najprej ponazarjam z izkušnjo.

Pred kratkim sem se pogovarjal s kolegom, ki se ukvarja s trženjem in prodajo ter prav tako dosti piše. Ker obvlada določeno temo, sem predlagal, da po želji pripravi članek, ki ga bom brezplačno objavil v svoji spletni reviji. Zanj zastonj promocija, za bralce zanimiva vsebina. Odgovoril je, da naslednjih šest mesecev nima časa in naj ga kontaktiram sredi poletja.

Kaj nam pove takšen odgovor?

Da ga predlog trenutno pač ne zanima in ga bo morda zanimal čez pol leta. S čimer ni seveda nič narobe. Problem je edino način, kako to povemo.

Kaj se iz današnje vsebine lahko naučimo?

Če želite imeti dobre odnose, ljudem ne govorite, da nimate časa.

Povejte jim, da imate trenutno druge načrte, da zaradi vseh obveznosti ne veste, kje se vas drži glava, ali nekaj duhovitega.

Vendar ne govorite, da nimate časa.

Kajti časa ima vsak toliko, kolikor si ga vzame, in za kar si ga vzame.

Povejte naprej:

n
t

Preberite še

Linkedin: Izguba časa ali neizkoriščena prodajna priložnost?
Orodja
Linkedin: Izguba časa ali neizkoriščena prodajna priložnost?
Čeprav je marsikdo nad njegovo uporabnostjo pri iskanju kupcev že obupal, navajamo štiri preproste načine, kako lahko Linkedin uspešno izkoristimo pri trženju in prodaji B2B.
PRO Nasvet: Kako pri prodaji učinkovito upravljamo svoj čas?
Kadri in izobraževanje
PRO Nasvet: Kako pri prodaji učinkovito upravljamo svoj čas?
Sposobnost določanja in izvajanja prednostnih nalog je eden od glavnih dejavnikov, ki vpliva na našo osebno uspešnost.
Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...