Pojdi na glavno vsebino
Promocija | Jure Habbe

Slavko Frelih, PRONET Kranj: Digitalizacijo poslovanja uporabite za konkurenčno prednost na trgu

V zadnjih letih se veliko govori in piše o digitalizaciji poslovanja, zato so zagotovo zanimive in uporabne praktične izkušnje, kako nam pri tem lahko pomagajo v podjetju PRONET iz Kranja.

Podjetje PRONET Kranj ste ekipa računalniških strokovnjakov in svojim kupcem pomagate izboljšati učinkovitost poslovanja. Na katerih področjih in kako to dosežete?

Osredotočamo se na področja, kjer lahko s svojimi znanji, dolgoletnimi izkušnjami in sodobno tehnologijo prinesemo največjo dodano vrednost za podjetje. Digitalizacija poslovanja, poslovnih procesov in uvedba elektronskega poslovanja, zanesljivo, ob pravilni implementaciji, pomenijo optimizacijo poslovnih procesov s krajšanjem postopkov, avtomatizacijo, izboljšanje sodelovanja in komunikacije.

“Digitalizacija” je sicer izredno širok pojem, ki se v praksi največkrat kaže v finančnih prihrankih, hitrejšem dostopu do dokumentacije, fleksibilnosti in mobilnosti uporabnikov, bistvenemu prihranku časa, hitrejših odzivnih časih, in na številne druge načine.

Sodelovanje na daljavo in delo od doma zaradi koronavirusa je med drugim povečalo tudi potrebe po digitalizaciji poslovanja. Kako se to odraža pri uporabnikih vaših rešitev in pri povpraševanjih potencialnih novih kupcev?

Drži, da je nastala situacija in “prisilno” delo od doma vplivalo na digitalizacijo. Kar številni že leta poudarjamo preko najrazličnejših dogodkov, konferenc, okroglih miz in člankov, je praktično čez noč postala realnost vsakega podjetja.

Veseli nas, da naši uporabniki pri delu od doma niso imeli težav in da je poslovanje pri tem potekalo povsem nemoteno. Tudi interesa in povpraševanj smo letos zaznali bistveno več.

Opažamo pa, da koronavirus še veča razlike med podjetji na trgu. TIsti, ki so učinkovitosti poslovanja pozornost namenili že prej, lahko danes svoj fokus usmerijo v iskanje priložnosti. Na drugi strani pa morajo podjetja, ki so digitalizacijo do danes zanemarjala, najprej loviti zaostanek na tem področju, šele nato pa pride na vrsto opravljanje njihove osnovne dejavnosti.

Vaš paradni izdelek je sistem za vodenje poslovanja AccountingBox. Komu je namenjen ter katere poslovne potrebe rešuje?

AccountingBox je namenjen vsem, ki želijo čim manj časa porabiti za rutinska in administrativna opravila. Zato velik poudarek dajemo avtomatizaciji tovrstnih nalog, saj to uporabnikom omogoča, da se pri poslu resnično posvetijo stvarem, ki so pomembne. Nihče namreč ni odprl podjetja zato, da bi se z birokracijo ukvarjal več kot s svojim poslanstvom.

Uporabljajo ga lahko na eni strani podjetja in podjetniki večine dejavnosti in na drugi strani računovodje. Največjo dodano vrednost pa pokaže prav v primerih, ko ga uporabljata obe strani. S sistemom in platformo AccountingBox želimo nadgraditi sodelovanje med podjetnikom in računovodjo na način, da je proces za obe strani hitrejši, enostavnejši, preglednejši.

Naš nasvet vsakemu podjetniku bi zato bil: Ne čakati, da vas informacijska tehnologija in digitalizacija nadomesti, temveč jo uporabite za konkurenčno prednost na trgu. In uporaba platforme in poslovnega informacijskega sistema AccountingBox je korak v to smer. 

Čeprav so rešitve v oblaku v tujini nekaj običajnega, smo pri nas do njih še precej zadržani. Kako odgovarjate na pomisleke o zaupnosti poslovnih informacij in varnosti podatkov v oblaku nasploh?

Če smo imeli pred 15 leti vsi še nekaj pomislekov glede spletnih tehnologij, je danes to povsem odveč. Prek spleta se odvija vse, od vsakodnevne komunikacije, do nakupov in bančništva. Trdim celo, da so podatki varnejši pri ponudniku spletnih rešitev - zanje namreč veljajo stroga pravila in pogoji, ki jih morajo zagotoviti. Na drugi strani pa hranjenje podatkov v lokalnem okolju najpogosteje pomeni, da smo le »udar strele« stran od katastrofe.

Veliko težje namreč do nesreče ali zlorabe pride, če so zagotovljene varnostne kopije, definirane pravice ter beležena zgodovina dostopa.

Enako, kot so se pred nami v 20. stoletju ljudje neuspešno upirali industrijski revoluciji in spremembam, ki jih je ta pomenila, so tudi ugovori, ki zanikajo učinke prehoda v informacijsko družbo, skoraj v celoti neutemeljeni. Ključni izziv je namreč, kako današnjo tehnologijo uporabiti za večjo učinkovitost in produktivnost in ne, kako se ji izogniti!

V PRONETU imate tudi zanimivo sodelavko virtualno asistentko Zdenko. Kakšen je njen opis del in nalog oziroma kako pomaga uporabnikom vaših rešitev?

Naša eZdenka je virtualni pomočnik uporabnikom, ki jim 24 ur na dan lahko pomaga pri iskanju informacij in upravljanju z rešitvijo. Za seznam odprtih postavk ni potrebno znanje uporabe aplikacije (ali pa klic računovodje), ampak lahko v naravnem jeziku po tem vprašamo Zdenko, ki bo v trenutku pripravila ustrezno poročilo. Izvaja lahko tudi ostale ukaze, npr. plačilo zapadlih računov, ipd.

Razvili smo jo s ciljem izboljšanja sodelovanja med podjetjem in računovodstvom - direktor za pridobitev informacij ni več odvisen od razpoložljivosti računovodje, slednji pa je hkrati razbremenjen tistih najpogostejših vprašanj, ki jih neprestano dobiva od svojih strank.

Pravite, da je najboljša blagovna znamka vašega podjetja zaupanje. Kako to uresničujete v praksi?

Zaupanje je temelj vsakega uspešnega odnosa, tako osebnega, kot tudi v poslu. Gradimo ga od prvega kontakta s potencialnim naročnikom, pri tem pa stavimo na strokovnost, transparentnost in odzivnost.

S strankami smo redno v stiku, preverjamo njihovo zadovoljstvo, v primeru vprašanj pa smo jim vedno in z veseljem na voljo.

Naše stališče je bilo in vedno bo, da se ponudniki informacijskih rešitev resda ločijo glede na nivo uporabljene sodobne tehnologije, ogromna razlika med njimi pa je tudi pri sodelovanju z naročniki. Pri nas partnerstvo z naročniki ne pomeni črke na papirju, temveč to partnerstvo vsakodnevno udejanjamo in ga živimo.

In izpolnitev pričakovanj naših naročnikov je ključ za pridobitev zaupanja.

Za konec pa še vprašanje, komu lahko v današnjih razmerah najbolj pomagate in zakaj?

Prvi pogoj je to, da tudi stranka vidi rezervo pri svojem poslovanju in ima motiv za izboljšanje. Temu radi rečemo, da se podjetnik zaveda trenutne situacije ter izzivov, ki jih ta prinaša. Med najbolj zadovoljnimi strankami so tako predvsem podjetniki, ki jim je pomembna ažurna slika o stanju podjetja za sprejemanje poslovnih odločitev, ter tisti, ki ne želijo izgubljati časa z administrativnimi deli. Z deli, ki jih namesto ljudi, lahko celo natančneje, izvede informacijska tehnologija. Platforma AccountingBox tako nudi bodisi avtomatizacijo vseh vrst (izterjava, obračuni storitev, iskanje dokumentov in podatkov….), bodisi nadomesti pretipkavanje podatkov iz papirnatih dokumentov s sistemom strojnega branja podatkov DocumentBox.

Obenem pa velike koristi vidijo tudi računovodstva, saj lahko povsem odpravijo številna zamudna in ponavljajoča opravila, ki imajo nizko dodano vrednost za stranke in se lahko posvetijo svojemu resničnemu poslanstvu.

Slavko Frelih je direktor operative v podjetju PRONET Kranj in mu lahko pišete na naslov slavko.frelih@pronet-kr.si.

Povejte naprej:

n
t

Preberite še

Zakaj smo z digitalizacijo povzročili nezadovoljstvo kupcev in kaj smo se naučili?
Vodenje
Zakaj smo z digitalizacijo povzročili nezadovoljstvo kupcev in kaj smo se naučili?
Slabo premišljeno uvajanje sprememb lahko povzroči posledice, ki si jih zagotovo ne želimo.
Kaj moramo vedeti o digitalizaciji trženja in prodaje, da ne naredimo več škode kot koristi?
Vodenje
Kaj moramo vedeti o digitalizaciji trženja in prodaje, da ne naredimo več škode kot koristi?
Digitalizacija nam lahko pomaga povečati prodajo, če jo znamo pravilno uporabiti.
Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...