Pojdi na glavno vsebino
Kadri in izobraževanje | Saška Klemenčič in Jure Habbe

Saška Klemenčič: Ključ do uspeha je zavestno vodenje samega sebe

Ko zavestno vodimo samega sebe, obvladujemo svoje misli in čustva ter jih usmerjamo k cilju. Takrat ciljno naravnano tudi delujemo in s svojo notranjo močjo vplivamo na dogajanje okrog sebe. Saška Klemenčič je pri sodelovanju s svojimi strankami ugotovila, da se lahko pri delovanju na podlagi zavestnih izbir občutno dvigne naša učinkovitost pri prodaji in vodenju.

Kdo je Saška Klemenčič?

Sem trenerka in coachinja, raziskovalka življenja. Moje poslanstvo je odkrivanje in utiranje poti do uspeha, sreče, zdravja in ljubezni – sebi in drugim. Življenje me je nenehno postavljalo v situacije, ki sem jih lahko rešila le, če sem si znala postaviti pravo vprašanje v pravem trenutku. Tako sem svoja znanja najprej kalila na sebi in pri reševanju lastnih izzivov. Zato danes bolje razumem stranke in jim učinkoviteje pomagam.

Največje preizkušnje sem imela na področju zdravja. Že kot otrok sem izgubila oko, kasneje pa sem dobila še atopični dermatitis. Šlo je za lekcije iz sprejemanja sebe, gradnje samozavesti, pozitivnega mišljenja, doseganja ciljev, zavestnega vodenja, opolnomočenja, reševanja težavnih situacij, komunikacije. Tehnike, ki sem jih pri tem trenirala na sebi, danes pomagajo mojim strankam.

Prve poslovne izkušnje sem nabirala kot študentka s prodajo od vrat do vrat, kasneje kot svetovalna delavka v osnovni šoli in kot vodja mentorjev učne pomoči v izobraževalnem centru Glotta Nova. Že 18 let izvajam usposabljanja za podjetja in 13 let tudi coachinge. Pri tem sem sodelovala z vrhunskimi športnimi plesalci kot so Andrej Škufca, Damir Halužan, par Batagelj in drugi. Pa tudi z direktorji, vodji in zaposlenimi. Zadnja 3 leta sem predavateljica na Upravni akademiji Ministrstva za javno upravo.

Ste specialistka za selfmanagement, prodajno naravnanost, zavestno vodenje in komunikacijo? Kaj to pomeni praktično?

Imate znanja in izkušnje, vendar ne pridejo vedno do izraza? Še ne dosegate rezultatov, za kakršne veste, da ste spodobni? Ali nimate prave energije, osredotočenosti, niste dovolj organizirani, blokirajo vas omejujoča prepričanja, sabotirate sami sebe?

Selfmanagement pomaga rešiti takšne izzive. To pomeni, da lahko pokažete svoje najboljše sposobnosti. Za povečanje učinkovitosti si postavimo jasne cilje, naredimo strateški plan, kako jih bomo dosegli, določimo organizacijo dela, upravljanje časa in osredotočenost ter odstranimo miselne in čustvene ovire. In ko vse to naredimo, sta pomembni še prava miselna naravnanost in aktivnost.

Posebej v prodaji so rezultati povezani s prodajno naravnanostjo. Nekdo lahko zelo dobro pozna izdelke ali storitve, ki jih prodaja, in prodajne tehnike, vendar to še ni dovolj za uspeh. Šele s prodajno naravnanostjo smo osredotočeni na cilj, na stranko in na željo, da ji s svojim izdelkom ali storitvijo rešimo težavo. Prodajalci, ki niso prodajno naravnani, lahko vložijo veliko časa in energije v prodajne pogovore, vendar niso uspešni. Podjetje pa veliko stanejo.

Ko se prodajno naravnaš, enostavno veš, kaj moraš vprašati stranko, kaj povedati, kdaj in kako zaključiti prodajo. Si samozavesten in prepričljiv. Vse teče gladko. Da vzpostaviš takšno naravnanost, pa je potrebna zavestna odločitev. Ne zgodi se samo po sebi. To je izbira. Prodajno naravnanost izberemo in se zavestno naravnamo. Temu rečem zavestno vodenje sebe, ki je nasprotno od prepuščanja uspeha naključju, ki ga bo prinesla situacija. Ko zavestno vodimo sebe, smo odgovorni in delujemo iz svoje moči. Nismo žrtve situacije ali »nepravih« strank.

Imate veliko dokazil o strokovni usposobljenosti. Na katero ste najbolj ponosni in zakaj?

Na tisto, za katero nisem dobila nobenega papirja. Zaslužila sem ga v šoli življenja, ko sem premagovala svoje življenjske izzive. Ker sem bila odvisna od sebe in svojega znanja.

Ob tem sem hvaležna širini, ki mi jo je dal študij pedagogike in da mi je uspelo zaključiti znanstveni magisterij iz andragogike. Ta znanja mi danes pomagajo, da naredim zares učinkovite treninge, prilagojene posebnostim posameznika ali skupine.

Veliko mi pomenijo tudi znanja iz NLP-ja in coachinga. To so moja orodja.

Kakšne so najpogostejše težave vaših naročnikov, s katerimi se ukvarjate?

Največ sodelujem s prodajalci, ki so padli v svojih rezultatih ali so začetniki. Pomagam jim spremeniti omejujoča prepričanja in miselne blokade, sprejeti zavrnitve, predelati težje izkušnje ali spremeniti slabe navade. Razvijamo ciljno in prodajno naravnanost, zmagovalno miselnost. Urijo se v veščini opolnomočenja sebe in upravljanja s seboj.

Pri vodjih s coachingom razvijamo vodstvene, predvsem »mehke veščine«, ki so vezane na upravljanje časa, učinkovito komunikacijo in gradnjo odnosov s sodelavci, motivacijo. Pomagam jim razumeti odzive sodelavcev, skupaj iščemo najprimernejše strategije vodenja v konkretnih situacijah. Tako pridobijo več samozaupanja, dvignejo samozavest, lažje se odločajo, rešujejo konflikte s sodelavci, delujejo bolj suvereno, dosežejo večjo pripadnost zaposlenih in podobno.

Pogosto me najamejo za skupinski coaching, kjer razrešujemo zapletene, konfliktne odnose in povečujemo možnost sodelovanja med sodelavci. Tako dobijo priložnost, da si v varnem okolju povedo, kar jih teži, in si drugače ne morejo. Ob tem na konkretnih primerih spoznavajo tehnike učinkovite komunikacije in obvladovanja stresa. Te programe podjetja običajno uvrstijo v koncept promocije zdravja na delovnem mestu.

In kako jim pomagate?

Verjamem, da se ljudje najbolj spremenijo, če sami dojamejo, kje imajo izziv. To se zgodi v procesu coachinga, ko jim postavim močno, včasih celo provokativno vprašanje, ali jih soočim z njihovim neučinkovitim vedenjem. Potem skupaj najdemo zanje najboljše rešitve.

Ker se ukvarjam z osebnim razvojem, so moja sodelovanja s podjetji dolgoročnejša. To je namreč proces. Tukaj ni instant rezultatov. Vendar s sistematičnim delom lahko dosežemo večje premike v razmišljanju in vedenju ter posledično v rezultatih. Posameznike spoznavam s časom in bolj kot jih poznam, lažje jih usmerim.

Delamo po principu samoregulacije. To je tri stopenjski proces, v katerem si posamezniki postavijo cilje, strateški plan, ki ga nato izvajajo in spremljajo napredek. Temu sledi še samorefleksija in samousmeritve vedenja za naprej. Samoregulacija je učinkovit sistem za prenos znanja v prakso in učenja iz prakse. Posamezniki skozi ta proces prevzamejo odgovornost za svoje rezultate in postanejo bolj proaktivni, zavestni v delovanju, učijo se upravljati s seboj. Raste pa tudi njihova delovna učinkovitost.

Za razvoj prodajalcev in vodij uporabljam posebno lastno metodo. To sta Trening prodajne naravnanosti in Trening zavestnega vodenja. V enem od podjetij smo na takšen način v petih mesecih sodelovanja dosegli 80 odsotno rast prodaje. V drugem primeru je prodajalec v enem tednu dosegel mesečno normo in podobno.

Med najinimi pogovori ste omenili, da merite učinkovitost svojih treningov. Na kakšen način to dosežete?

Pomembno je, da na začetku jasno definiramo cilje in kazalnike uspeha. Ti so lahko kvantitativni kot na primer prodajni rezultati, število dogovorjenih prodajnih sestankov in podobno. Ali kvalitativni, ki jih opišemo besedno, kot je pozitivno razmišljanje, pri čemer so kazalniki negativnega razmišljanja recimo pritoževanje, kritiziranje, ponavljanje slabih izkušenj v mislih in delanje črnih scenarijev. Naštetega se je potrebno najprej odvaditi. Da dosežemo pozitivno razmišljanje, ponovno postavimo kazalnike kot so iskanje možnosti in priložnosti v dani situaciji, iskanje rešitev namesto ovir, ustvarjanje pozitivnih pričakovanj in podobno.

Ko postavimo cilje in kazalnike uspeha, naredimo načrt in strategijo, kako bomo cilje dosegli. Skozi izvedbo spremljamo napredek in prilagajamo plan. Vmes ali na koncu sodelovanja ponovno preverimo kazalnike uspeha, jih primerjamo z začetnim stanjem, in ugotovimo, kaj smo dosegli.

Začetno in končno oceno po analizi stanja dobim skozi pogovor z vodji in s samooceno vključenih udeležencev v program. Kadar gre za kvantitativne kazalnike, pogledamo na primer spremembo v prodajnih rezultatih. Določeno sliko pa si ustvarim tudi sama skozi naše sodelovanje.

Do zdaj se je vedno izkazalo, da kdor se zavzeto loti razvoja svojih veščin, temu sledi tudi napredek v delovnih in prodajnih rezultatih. Če je v podjetju 20 odstotkov takih ljudi, lahko dvignejo produktivnost podjetja tudi za 80 odstotkov! To je dokazal že Pareto.

Trenerki za selfmanagement Saški Klemenčič lahko pišete na naslov info@saskaklemencic.com.

Povejte naprej:

n
t

Preberite še

Vodenje prodaje kot coaching, namesto potuhe ali prisile
Vodenje
Vodenje prodaje kot coaching, namesto potuhe ali prisile
Rešitev za doseganje in preseganje pričakovane prodaje nista potuha ali prisila, temveč učinkovito vodenje, pri katerem uporabljamo zlasti tri preizkušene pristope.
PRO Nasvet: Kako pri prodaji učinkovito upravljamo svoj čas?
Kadri in izobraževanje
PRO Nasvet: Kako pri prodaji učinkovito upravljamo svoj čas?
Sposobnost določanja in izvajanja prednostnih nalog je eden od glavnih dejavnikov, ki vpliva na našo osebno uspešnost.
Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...