Pojdi na glavno vsebino
Orodja | Jure Habbe

Zakaj v sodobni prodaji SEO ni več dovolj in deset načinov, s katerimi povečamo CRO

Več obiskovalcev naše spletne strani pomeni večjo možnost, da med njimi najdemo svoje prodajne priložnosti. In eden od načinov za povečanje obiska je SEO.

Vendar v sodobni prodaji samo obisk ni več dovolj, temveč moramo z obiskovalci tudi ostati v stiku. Pri čemer nam pomaga CRO.

Zato tokrat obravnavamo, zakaj SEO izgublja svoj pomen in navajamo deset načinov, s katerimi lahko dosežemo čim višji CRO.

V članku pa je tudi povezava na seznam z opisom več kot 100 taktik za povečanje CRO, od katerih lahko večino uporabimo praktično takoj.

Sodobni kupci svoje nakupe pogosto začnejo z iskanjem na spletu. Vpišejo ključne besede izdelkov, storitev ali rešitev, ki jih zanimajo, ter pregledajo prvih nekaj zadetkov, katere jim ponudi spletni iskalnik.

Iskalne zadetke delimo na plačljive in t.i. organske. Plačljivi so oglasi, povezani s ključnimi besedami, in se prikažejo najprej. Ostale zadetke pa iskalniki razvrstijo na podlagi svojih algoritmov, ki poiščejo spletne strani, katerih parametri se najbolj ujemajo z iskalno poizvedbo.

Kot vemo, nam pri uvrščanju na čim višja mesta pomaga optimizacija spletnih strani za spletne iskalnike, ki jo označujemo s kratico SEO (ang. Search Engine Optimization).

Vendar, kot rečeno, SEO izgublja svojo učinkovitost in sicer iz dveh razlogov.

Prvi je, da pri najbolj iskanih izdelkih in storitvah z dosti ponudbe prevladujejo plačljivi zadetki. Tega se obiskovalci niti ne zavedajo, ker jih sodobni iskalniki posebej ne označujejo. Zato je trud z organsko optimizacijo lahko precej jalov, saj nas vedno prehitijo vsi, ki so za višjo uvrstitev pripravljeni plačati.

Drugi razlog pa je, da z obiskovalci spletnih strani vedno težje ostanemo v stiku. Kar je ključnega pomena pri vseh, kjer do odločitve za nakup ne pride takoj. Vendar nam danes obiskovalci običajno zavestno ne pustijo nobenega podatka o svojem obisku.

In pri tem nam pomaga optimizacija pretvorbe spletne strani, ki jo označujemo s kratico CRO (ang. Conversion Rate Optimization).

Zato v nadaljevanju navajamo deset načinov, s katerimi lahko povečamo optimizacijo pretvorbe na spletni strani in pridobimo podatke o obiskovalcih.

Prijava na novice. Čeprav se morda zdi zastarelo, še vedno deluje, če se ukvarjamo z vprašanji, ki ciljne kupce zanimajo in objavljamo kakovostne vsebine.

Magneti. So vse vrste koristnih informacij, za katere nam obiskovalci zaupajo vsaj svoj elektronski naslov. V preteklosti so prevladovale brezplačne brošure, v zadnjem času pa postajajo vse bolj razširjene video vsebine.

Ponovno trženje (ang. Remarketing). Ker smo o tem že govorili, samo ponovimo. Gre za plačljivo oglaševanje, ki ga omogočajo Google, Facebook in drugi. Določenim obiskovalcem spletne strani se prikazuje naše oglasno sporočilo, ko so na spletu.

Pristajalne strani (ang. Landing Pages). V primerjavi s splošnimi so pristajalne spletne strani namenjene posameznemu izdelku ali storitvi, določeni dejavnosti, funkciji v podjetju, rešitvi in podobno. Zato z njimi lažje nagovarjamo posebne potrebe, težave, cilje in pričakovanja svojih kupcev.

Brezplačni preizkus (ang. Free Trial). V primerjavi z magneti gre za omejeno časovno obdobje, v katerem lahko kupci preizkusijo naše izdelke in storitve.

Primerjava. Pristop deluje tako, da izdelamo primerjave s konkurenčnimi izdelki in storitvami. Zakaj bi kupce to zanimalo? Ker jim ni treba raziskovati po spletu in analizirati samostojno, temveč imajo primerjalne podatke zbrane na enem mestu.

Več informacij. Za prijavo na novice ali za magnet ne potrebujemo veliko vsebine. Če prodajamo dražje ali zahtevnejše izdelke, storitve in rešitve, pa kupce zagotovo zanima več informacij, ki jih prejmejo v zameno za svoj elektronski naslov.

Količinsko omejena ponudba. Gre za taktiko, ki deluje že desetletja. V zadnjem času jo največkrat opažamo v obliki določenega števila brezplačnih izvodov elektronskega ali tiskanega priročnika, omejenega števila udeležencev spletnega seminarja (t.i. webinarja) in podobno.

Testi. Večina ljudi rada rešuje različne teste. Pred časom sem na primer odgovarjal na vprašanja o svojih prodajnih navadah in prejel odgovore s priporočili za izboljšave v obliki pdf brošure. Za kar sem moral na spletni seveda vpisati svoj elektronski naslov.

Dokaz priljubljenosti (ang. Social Proof). Večkrat nihče ne želi biti med prvimi uporabniki, zato bolj zaupamo izdelkom in storitvam, ki so jih pred nami preizkusili že drugi. Temu so na spletnih straneh namenjeni razni števci in drugi številčni podatki.

To je samo nekaj pristopov, ki jih v praksi srečujemo najbolj pogosto.

Seznam z opisi preko 100 taktik za povečanje CRO na različnih vrstah spletnih strani in njihovih vsebinah, lahko najdete na tej povezavi.

Vendar pa so podatki o obiskovalcih naše spletne strani šele prvi korak na poti do uspešne prodaje.

Saj nam nič ne pomagajo, če z njimi nismo v stiku in ne razvijamo odnosov.

Če vas o tej temi zanima več informacij, imate vprašanje, ali potrebujete pomoč, nam po želji sporočite.

Povejte naprej:

n
t

Preberite še

Kaj moramo vedeti o SEO, da ne zapravljamo denarja?
Orodja
Kaj moramo vedeti o SEO, da ne zapravljamo denarja?
Kako so nam skušali prodati optimizacijo spletne strani (SEO) za 25 tisoč evrov in kaj moramo vedeti, da se nam kaj takega zares ne zgodi.
Kaj je digitalna pozaba in kako vpliva na sodobno prodajo?
Trženje
Kaj je digitalna pozaba in kako vpliva na sodobno prodajo?
Gre za podzavesten psihološki pojav, ki je posledica digitalizacije ter ima pomemben vpliv tudi na trženje prodajo.
Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...