Pojdi na glavno vsebino
Vodenje | Jure Habbe

Zakaj večini startupov v resnici ne uspe in kako jim lahko pomagamo?

Čeprav so pompozni dogodki in mediji polni zgodb o uspehu, je dejstvo, da veliki večini startupov ne uspe. Precej razširjeno mnenje, da ta številka presega 90 odstotkov, najbrž kar drži. Pa tudi dostopni podatki niso prav spodbudni.

Pred kratkim je bilo na primer objavljeno, da je (samo) s podporo Slovenskega podjetniškega sklada več kot 670 inovativnih podjetij ustvarilo preko 1000 delovnih mest. Če prav razumem, skoraj sedemsto podjetnikom – z vsemi njihovimi mentorji in infrastrukturo – v povprečju ni uspelo zaposliti niti dveh ljudi. Kar zares niso številke, s katerimi bi se preveč hvalili.

Zato danes govorimo, zakaj večini startup podjetnikom v resnici ne uspe in kako jim lahko pomagamo.

Najprej naj povem, da je ideja zagonskih podjetij po mojem mnenju dobra. Kot model podjetništva, kjer inovativni in ambiciozni posamezniki s pomočjo izkušenih mentorjev in investitorjev razvijajo svoje zamisli in skušajo ustvariti uspešno podjetje.

Preden pa odgovorim na naslovni vprašanji in me poznavalci označijo za čistega amaterja, bi pojasnil, da sem pri obravnavi teme uporabil dva vira informacij.

Prvi je lastna izkušnja, saj sem se s startupi srečeval približno eno leto. In imel precej mešane občutke, kako se z njimi ravna.

Kot drugo pa sem pregledal nekaj novejših člankov, zakaj po izkušnjah strokovnjakov večini startupov ne uspe. In presenečen ugotovil, da med dvajsetimi najbolj pogostimi razlogi avtorji ne navajajo tistega, ki je po mojem mnenju glavni.

Vendar pojdimo po vrsti.

Kdor vsaj malo pozna, kako sistem deluje, zagotovo ve, da startupom denar ne pade kar z neba. Pripraviti morajo takšne in drugačne načrte ter jih predstaviti in zagovarjati pred komisijami izkušenih podjetnikov in investitorjev. In če vsi ti ocenijo, da ima projekt možnosti za uspeh, dobijo (začetni) denar.

Zato so trditve, da niso uspeli, ker na trgu ni bilo dovolj zanimanja, ekipa ni bila homogena, ker niso bili pripravljeni na uspeh in podobno, precej neresne. Enako bi lahko rekli, da investitorji – vključno z agencijami, ki delijo sredstva v imenu države – o poslu nimajo pojma, saj 90 odstotkov svojega denarja vložijo v neuspešne projekte.

Zakaj torej množica startupov kljub vsej podpori ne uspe?

Kdaj večina podjetij, podjetnikov in ne nazadnje tudi startupov propade? Ko jim zmanjka denarja. Zakaj jim zmanjka denarja? Ker nimajo dovolj prihodkov, da bi pokrili stroške. Zakaj nimajo prihodkov? Ker ne prodajo dovolj svojih izdelkov in storitev? In zakaj jih ne prodajo? Ker ne znajo (dovolj dobro) prodajati.

Če so vsi vpleteni, preden so vložili denar, ocenili, da sta izdelek ali storitev dobra, vendar zadeva nato pogori na trgu, je očitno težava v prodaji.

In na tej točki je krog sklenjen.

Pogoj za obstoj vsakega podjetja je ustvarjanje prihodkov, ki jih pridobimo s prodajo svojih izdelkov in storitev. Če tega ni, se kolesje ustavi in zgodba je končana.

Vse drugo so izgovori, ker nekdo ni (dovolj dobro) opravil svojega dela. Vendar to niso mladi podjetniki, temveč izkušeni, ki podprejo njihove ideje ter jih spremljajo in usmerjajo na njihovi poti.

Zakaj se to dogaja?

Iz več razlogov. Ker ima prodaja nizek družbeni ugled, zato se o njej raje veliko ne govori. Ker si mnogi predstavljajo, da je prodaja kar nekaj. Direktor podjetja, kjer sem bil zaposlen, je recimo dejal, da "malo lapaš in je". Ali pa narediš spletno stran, odpreš račun na Facebooku in objaviš nekja oglasov. In ker imajo ljudje, ki zares obvladajo prodajo, dobro plačane službe in se ne ukvarjajo s startupi.

Kako jim lahko pomagamo?

Naučimo jih razmišljati tržno in prodajati.

Tako bodo vsaj ustvarjali prihodke in nekako preživeli, vse ostalo pa se bodo naučili sproti.

Kot vsi podjetniki, ki so podjetja ustvarili s svojimi prihranki, krediti ali celo brez denarja ter brez mentorjev, investitorjev in podjetniških inkubatorjev.

In če ne verjamete meni, vprašajte koga od slovenskih podjetnikov ali podjetnic, ki jim je zares uspelo.

Če imate v zvezi z obravnavano temo vprašanje, potrebujete pomoč, ali želite deliti svoje izkušnje, nam po želji sporočite.

Povejte naprej:

n
t

Preberite še

PRO Test: Preverite svoje prodajne sposobnosti
Kadri in izobraževanje
PRO Test: Preverite svoje prodajne sposobnosti
Če želimo izboljšati prodajne veščine, moramo najprej odkriti svoje slabosti, ki jih lahko ocenite v nekaj minutah.
Uspešna prodaja B2B ni znanost, temveč je predvsem zdrava pamet
Prodaja
Uspešna prodaja B2B ni znanost, temveč je predvsem zdrava pamet
Za uspešno prodajo B2B moramo poznati odgovore na sedem osnovnih vprašanj, ki nam pomagajo razumeti svoje kupce.
Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...